2016. aug 08.

Egy új életstílus pillérei

írta: Xiren
Egy új életstílus pillérei

Egy ideje nem nagyon írtam a blogra, ennek több oka is van.

Az egyik az, hogy legnagyobb örömömre a Facebook csoportban egy nagyon jó kis közösség alakult ki, ahol mindenki segítőkész, támogató, megosztja a tapasztalatait, bárki bátran kérdezhet, tőlem és még sok más embertől is kap választ. Aki még nem tagja a csoportnak, az ide kattintva csatlakozhat.
Emellett a fontosabb cikkeket, gondolatokat a Facebook oldalamon osztom meg, amit ha like-olsz, akkor mindig láthatod amiket írok. :)

De tudom, hogy emellett igény van rá, hogy folyamatosan jelezzek felétek, hogy hogyan haladok, juice-olok e még, mit hogy csinálok.

A munkaköröm változása és saját juice projectem mellett tényleg nem nagyon maradt se időm, se energiám (képzelem juice nélkül mennyi lett volna... :) ) arra, hogy sokat írjak, ezért utólagosan is bocsánatotokat kérem, és igyekszek megint belelendülni. :)

És hogy hogyan állok és hol tartok most.

Pár nap múlva, augusztus 17-én lesz fél éve, hogy először csináltam magamnak juice-t, rögtön másnap, mint ahogy megnéztem Joe Cross filmjét, a Fat, Sick and Nearly Dead-et (amit ha még nem láttál, ide kattintva tudod pótolni, hihetetlenül fantasztikus film!!), amikortól is új időszámítás indult az életemben. :)

Mint azt már a másik írásomban olvashattátok, egy éven keresztül olyan tüneteim voltak, ami miatt még a kutyámat se mertem egyedül egy öt perces sétára levinni, tulajdonképpen az után, hogy hazavánszorogtam a munkából, bedőltem az ágyba, remélve, hogy a pihenés segít, hogy egyszer csak elmúlik az, amiről a dokik se tudták megmondani, hogy micsoda... Nem éltem. Túléltem. Mindent kipróbáltam már (gyógyszerek, vitaminok, alternatív gyógyászat, stb.), mire elértem a juicehoz. Pár nap alatt már éreztem a hatását, pár hét elteltével pedig el kezdtek a tüneteim enyhülni. Végre a szervezetem igazi TÁPlálékhoz jutott, a sejtek végre meg tudták magukat gyógyítani, mert volt miből, hiszen töménytelen mennyiségű IGAZI, ÉLŐ vitaminokkal bombáztam őket.

Eljutottam odáig pár hónap alatt, hogy végre megint el tudtam kezdeni sportolni, ami már nagyon hiányzott. Hozzá kell tennem megint, hogy az én célom az egészségem visszaszerzése volt, a súlyvesztés (-8 kg) csak egy kellemes "mellékhatás" volt, amit kb. 90%-ban a juiceolásnak köszönhettem, mindenféle extra megerőltetés nélkül. Az, hogy a bőröm a fogyás tán tónusos lett, az három dolognak köszönhető: szinte minden juiceba raktam uborkát, el kezdtem rendszeresen sportolni és egy olyan dolgot kezdtem el pótolni, amiből idővel a szervezet egyre kevesebbet terme, ez pedig a kollagén.

Sokan kérdezitek, hogy mennyire juiceolok még. A nyár alatt volt 1-2 nap, amit valami miatt ki kellett hagynom, mert nem tudtuk megoldani a juiceolást. De ezeket leszámítva igyekszek most is meginni amennyit csak tudok. :) Most voltunk egy bő hetes autós balti-körúton, ott is, ahol lehetett, ittunk juice-t és nyerset is ettünk, mint ahogy azt az instagramomon és Facebook oldalamon is láthattátok. :)
Nyár végére tervezek megint egy pár napos - egy hetes tiszta juice léböjtöt, mert úgy érzem megint jót tenne.

Amit próbálok tartani a táplálkozásomban, az az, hogy a napi fél-másfél liter juice mellett minél többet étkezek nyersen. A húst nem hagytam el, csak kicsit kevesebbet eszek, ezt ki-ki eldönti neki mi a szimpatikus, én úgy gondolom, hogy nekem arra is szükségem van, de ezeket vagy nyersen, füstölve, vagy grillezve eszem. Próbálok minél kevesebb főtt ételt enni. Ennek egyszerű az oka. Miután el kezdtem nyers táplálékot (szilárdat és juice-t) magamhoz venni, teljesen másképp érzem magam egy főtt étel elfogyasztása után. Miután megeszem a főtt ételt, érzem, hogy nem tölt úgy fel. Jól lakok, de a szervezetem nem. Egész egyszerűen a nyers ételekhez képest a főttben töredék a tápanyag, a vitamin érték. Nem tudja úgy működtetni, üzemelni a szervezetet, a testet, mint egy nyers étrend. Természetesen eddig is mindenki jól elvolt a főtt ételekkel, de ha egyszer megtapasztalod, hogy mennyivel több energiát ad a nyers étel, megérted, miről beszélek és egyszerűen azt fogod kívánni, mert a szervezeted azt akarja veled kívántatni.
Ez persze nem azt jelenti, hogy néha egy kis ez-az nem fér bele, mert szerintem igenis, ha egy hónapban 1-2x megennék egy tortillát, akkor az bele kell, hogy férjen. A fontos itt is, hogy ne ez legyen túlnyomó többségben, az én étrendemnek max 10%-át teszi ki ilyen, de lehet azzal is sokat mondok.
Igaz, ha az ember megtapasztalja egyszer milyen a nagyon rossz állapot, utána talán könnyebben is fogja megtartani azt az életmódot, amivel ismét jól lett, sőt, jobban, mint valaha. :)

Ha nem hallottál még a nyers étkezésről, ideje utána nézni, nagyon sok mindenre van alternatívája, és szerintem nagyon finomak is. :) Aki pl. tésztafüggő, vagy imádja az édességet, annak is van egy jó hírem, isteni nyers torták léteznek, nem nehéz őket elkészíteni, sokkal jobban telít (én egy kis szeletnél még nem tudtam többet enni, akármennyire is akartam volna, mert hát isteni az ízük :D ) és egy egészségesebb alternatívát biztosít.
A tésztákat egy speciális spirálozó géppel lehet zöldségekből készíteni, és a megfelelő nyers szószokkal teljesen olyan tud lenni, mint egy jó olasz roppanós tésztafogás. :) Ha érdekel ez a téma, ajánlom többek közt a Szépségkonyhát, rendszerint vannak workshopjai, ahol el lehet sajátítani pár alap receptet. :)

Szóval itt tartok most, fél év távlatában. :) Sokkal egészségesebben, energikusabban, fittebben, végre úgy érzem, hogy ÉLEK! :)

Ígérem, hogy megpróbálok megint rendszeresebben írni, mert a visszajelzésetek alapján igény van rá. :)

A képről pedig annyit szeretnék írni, hogy sokáig gondolkoztam, hogy tegyek e fel edzős képet, és egy dolog volt, ami eldöntötte igazán. Aki olvasta, látta a blogomat, az tudja, hogy honnan jöttem, látta az "előtteképeket" és tisztában van azzal is, hogy ez pár hónapja a betegségek miatt még elképzelhetetlen lett volna. Ha már csak egy embert tud motiválni ez a kép, akkor már megérte feltötleni. Mindig van hova fejlődni, de hihetetlen érzés, hogy ma itt vagyok, hogy ennyien mögöttem vagytok, hogy ennyi ember valahol kicsit miattam el kezdett juice-olni és egy egészségesebb életet választani.
A súlyvesztés 90%-ban a juiceolásnak köszönhető, mellékterméke annak, hogy egészségesebb lettem. Viszont ennek következtében tudtam elkezdeni megint sportolni, amit imádok, még jobban feltölt energiával és motivál.
Juicera fel!

Szólj hozzá

egészség fogyás gondolataim étrend juice fat sick and nearly dead