2019. sze 30.

Milyen ajálott kiegészítői vannak egy léböjtnek? 2.0

írta: Xiren
Milyen ajálott kiegészítői vannak egy léböjtnek? 2.0

UPDATE: pár dolgot hozzáadtam az elejére, amiket 2016 óta találtam, kipróbáltam és bejött, hátha nektek is segít :) (UI: durva hogy már több, mint 3 éve írtam ezt :) )

Fontos, hogy tudjuk, mik azok, amiket lehet, vagy egyenesen ajánlott egy léböjt alatt beiktatni a mindennapjainkba. Emellett megint kiemelném, hogy akinek komolyabb betegsége (cukorbetegség, szívbetegség, pajzsmirigy problémák, stb.) van és/vagy gyógyszereket szed, az beszéljen az orvosával és böjt alatt érdemes többször kontrollra, vérvételre mennie (sokszor azért, hogy melyik gyógyszert hogy csökkentsék).

Az első nagyon fontos dolog, hogy nem elég, ha csak préslevet iszunk, mellette ugyanúgy meg kell inni a napi folyadékmennyiséget, ami lehet víz, vagy ízesítetlen gyógytea.

 

Ha a böjt alatt sóvárogsz bizonyos dolgok után, nem biztos, hogy elég ásványi anyagot viszel be. Először is, nézd meg, iszol-e elég préslevet (2,5-3 l) és vizet (2-2,5 l). Ha igen, itt van pár dolog, amit érdemes kipróbálni.

Koriander tinktúra

Sokszor volt velem olyan, hogy éreztem hogy na, most oldódott fel egy adag valami a tisztítás során (főleg ha böjt alatt mész masszázsra, akkor valószínűleg tudod miről beszélek), ilyenkor gyengébb voltam, a pulzusom általában fentebb volt, kicsit úgy rosszabbul voltam, levert, esetleg fejfájás, vagy hányinger is kísérte vagy olyan ködös érzet. Egyszer olvastam hasonlóról valahol, és ott írtak róla, hogy bizony elég sok nehézfém tud lenni a szervezetünkben, amiket beviszünk a mindennapok során. Na egy böjt vagy egészségesebb étrend, az pont alkalmas arra, hogy ezek feloldódjanak és kiürüljenek. Azonban ezek (most nagyon lebutítva mondom) nem tudnak csak úgy egyszerűen ürülni, kell nekik valami, ami megfogja és viszi magával. Erre az egyik legszuperebb dolog a koriander, abból is az alkoholos tinktúra, mivel az tudja a leghatékonyabban átvinni az agyérgáton és ki a szervezetből. Itt van az, amit én használok, bioboltokban kapható.

 

Citrom esszenciális olaj

Ez az olaj zseniális, nem túl rég ismerkedtem meg vele, de hamar a kedvencem lett. Fontos, hogy nem akármilyen olaj jó erre, egyről tudok ami ilyen CPTG minősített illóolaj lenne (kb. 1000 citrom héjából állítanak elő fél kiló ilyen illóolajat, amihez semmi más adalék nem került, tényleg tiszta). Amellett hogy erős fertőtlenítő hatása van (tökéletes pl zöldséget, gyümölcsök tisztítására préselés előtt, csináltam róla videót) oldja a szervezetbe nem odavaló dolgokat, mint pl a műanyag. Nem akartam elhinni, ezért vettem egyet és kipróbáltam :D Hungarocellre csepegtettem, és valóban, pár másodperc alatt szépen lebontja a citrom a műanyagot (erről csináltam videót is), épp ezért műanyagból nem célszerű inni :) Ajánlott ezért pl veseköveseknek is, azt is szépen kipucolja. De ugyanígy minden mű dolgot amit bevittünk évek alatt a szervezetbe, szépen tisztítja kifele, illetve nyugtató hatása is van és még az emésztést is segíti, a szervezet természetes részeit nem bántja, csak segíti. Lehet illatozni, de én a vizembe szoktam belecsepegtetni 2-3 cseppet és isteni ízt ad, ja és azóta hogy ezt iszom, nem kívánom úgy az édességet se :) Ezt boltban nem kaphatjátok, de írjatok nyugodtan nekem személyesen ide, ha szeretnétek további infókat róla, vagy ha kipróbálnátok, segítek beszerezni, akár kisker ár alatt is. :)

 

Zöldségleves lé

Nagyon egyszerű, ami a présből kijött zöldség pép, azt főzd fel vízben, majd szűrd le, vagy eleve egy szűrőben rakd a vízbe. Lehet hozzá adni kicsi sót (sokan azt mondják a só nem jó, én ezt vitatom, igenis, a só elengedhetetlen a szervezet számára, persze nem mindegy milyet használsz, én parajdit szoktam), kurkumát (ez nagyon egészséges).

 

Kókuszvíz

Sajnos ez ha jót akarsz venni (100%-os, adalék, cukor mentes), akkor elég drága, de ellenben hihetetlenül egészséges és tele van olyan anyagokkal, amik segítik a méregtelenítési folyamatot. Nem kell belőle sokat inni, pár naponta kb 2 deci elég, és sokkal jobban fogod magad utána érezni.

 

Bázikus por

Erről írtam már itt egy bejegyzést, azt érdemes elolvasni, ez is segíti a szervezet méregtelenítési folyamatát.

 

B komlpex

Ez a vitamin ajánlott, ha az ember huzamosabban nem eszik húst, főleg a B12 miatt. A B vitaminok segítenek az idegek működésében többek közt.

 

D3 vitamin

Főleg, ha épp nincs nyár, ez is egy nagyon ajánlott vitamin a kúra alatt, de egyébként is.

 

Növényi fehérjepor

Ha az ember 10 napnál tovább tart léböjtöt, fontos, hogy elég fehérjét vigyen be. Igaz a zöldségekben is van, de 10 napon felül az már sajnos nem elég. Joe a filmje alatt, ami neki az első böjtje volt, nem adott hozzá semmilyen fehérjét, így a leadott kilók 70%-a ment le csak zsírból, a maradék 30% az izomból fogyott. A következő böjtjénél már adott hozzá növényi fehérjeport, így nem vesztett az izomzatából, csak zsírból.

Ide tartozik a spirulina is, ami egy alga. Annak is elég magas a fehérje tartalma, és számos egyéb pozitív hatása miatt is ajánlott.

Én ha nem teljes böjtöt tartok, kollagénport szoktam néha vízben hígítva inni. Ez igaz nem növényi eredetű, viszont hihetetlen egészséges. Segíti a kötőszövetek regenerálódását, erősíti a csontozatot, porcot, szépíti a bőrt és hajat. Természetesen is megtalálható a kollagén a szervezetünkben, csak egyre kevesebb termelődik belőle az idő múlásával.

 

Búzafűlé

Erről szintén írtam már itt, érdemes elolvasni, ez a szuper lé egy igazi vitamin bomba reggelente elfogyasztva.

 

Kókuszzsír

Ha nincs elég zsírtartalma a zöldségeknek, gyümölcsöknek (itt tudod megnézni pl, hogy miben mennyi van) amiket préselsz, érdemes párnaponta egy kiskanálnyit hozzáadni az egyik juice-odhoz.

 

Aktív széntabletta

Nagyon hasznos tud lenni, mivel a szervezet el kezd ilyenkor méregteleníteni, a széntabletta pedig magához vonzza ezeket és könnyebben, hamarabb kiürül a szervezetből.

 

Szólj hozzá

egészség fogyás lúgosítás léböjt gondolataim étrend gyik jótékony